Αν είσαι επιχειρηματίας, και ασχολείσαι με το SEO για να κάνεις καλύτερα τη δουλειά σου, οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν αρκετά. Το Search Engine Optimization μπορεί να χρειάζεται γνώσεις για την σωστή του λειτουργία, δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορείς και εσύ να κάνεις κάποιες διορθώσεις για να πετύχεις τα καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
Φτιάξε Blog
Το περιεχόμενο είναι το βασικότερο συστατικό της επιτυχίας. Ο αλγόριθμος της Google άλλωστε, είναι προγραμματισμένος να εντοπίζει και να εκτιμά τα site με μοναδικότητα στην ύλη, σχετική πάντα με το αντικείμενο της σελίδας. Η χρηστικότητα δε ως προς τον αναγνώστη είναι το τρίτο σημαντικό στοιχείο στις προτιμήσεις των μηχανών αναζήτησης.
Ξεκινώντας ένα blog, ουσιαστικά βοηθάς το site σου να γεμίσει με σημαντικό περιεχόμενο, το οποίο μπορείς να ορίζεις και να ελέγχεις. Μπορείς να γράψεις πολλά πράγματα στο blog σου ήστην σελίδα των άρθρων σου, αν προτιμάς. Γράψε για τα προϊόντα σου, για την επιχείρηση σου, πληροφορίες χρηστικές ως προς τους πελάτες σου, προτάσεις, συμβουλές κοκ. Με την σωστή χρήση αυτής της παραμέτρου, μπορείς να κάνεις διαμοιρασμό στα social media και να ξεκινήσεις να δημιουργείς backlinks, να εδραιώσεις την επιχείρηση σου στο κοινό σου και σε ένα γενικό πλαίσιο, να γίνεις ο άμεσος φίλος, συνεργάτης και σύμβουλός τους.
Δημιούργησε ένα λογαριασμό στο My Business της Google
Δημιουργώντας έναν λογαριασμό στο My business, βοηθάς στην εμφάνιση της επιχείρησης σου στους τοπικούς χάρτες της Google. Αν λοιπόν οι πελάτες σου είναι φυσικοί πελάτες και όχι διαδικτυακοί ή τηλεφωνικοί, τότε αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία για εσένα.
Αναλογίσου μόνο πόσοι άνθρωποι πια χρησιμοποιούν το smartphone τους, για να βρουν το πιο κοντινό σημείο για καφέ, φαγητό, ποτό κα. Αναλογίσου επίσης, πόσοι από αυτούς θα κοιτάξουν τα σχόλια και τις κριτικές!
Δημιούργησε backlinks
Δημιουργώντας ένα δίκτυο από backlinks – link σε άλλες τοποθεσίες που να οδηγούν στο δικό σου site – εξασφαλίζεις την μοναδικότητα και εγκυρότητα της επιχείρησης σου ή του διαδικτυακού τόπου σου. Αποτέλεσμα αυτού είναι τα πολύ υψηλά αποτελέσματα στις αναζητήσεις των χρηστών. Για να δημιουργήσεις ένα τέτοιο δίκτυο, ξεκίνα με την δημιουργία προφίλ σε επαγγελματικά site όπως το Yelp, Bing Local & Foursquare. Χρησιμοποίησε τα Social Media ανανεώνοντας τις επαγγελματικές σου σελίδες σε facebook, LinkedIn, twitter, Pinterest και όπου αλλού ξέρεις ότι θα βρεις το κοινό σου. Τα αποτελέσματα στο SEO θα σε καταπλήξουν!
Φτιάξε τους Τίτλους, Τις επικεφαλίδες, τις περιγραφές στο Site
Εδώ θα μιλήσουμε για κώδικα. Ξέρουμε ότι δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με την γλώσσα των προγραμματιστών, αλλά εδώ γίνεται και η σημαντικότερη δουλειά του SEO.
Header, Titles, h1, h2, h3, meta descriptiom, meta tags κα., είναι κρυφά και φανερά στοιχεία του site σου, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατάταξη των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Ζήτα τη βοήθεια του developer σου και μαζί οργανώστε σωστά όλες αυτές τις λεπτομέρειες, που μόνο ασήμαντες δεν είναι.
Ζήτα από τους πελάτες σου τη γνώμη τους
Οι καλές κριτικές είναι πάντα ευπρόσδεκτες και φέρνουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Ειδικότερα στις μικρές επιχειρήσεις, τα σχόλια και οι αναρτήσεις των πελατών, δημιουργούν μια ιδιαίτερα φιλική και προσιτή εικόνα προς τα έξω, λειτουργώντας και σαν την καλύτερη έμμεση διαφήμιση.
Ζήτησε τη γνώμη τους για τις υπηρεσίες που τους παρείχες, για κάποιο από τα προϊόντα σου, ζήτησε να σου μιλήσουν για τις ανάγκες τους. Δημιούργησε προφίλ σε όλα τα social media που αντιπροσωπεύουν την δουλειά σου, χρησιμοποίησε site για να κάνεις αναφορές και να καταχωρίσεις τα στοιχεία σου. Εμφανίσου παντού και δημιούργησε τρόπους παρότρυνσης των πελατών και αναγνωστών να μιλήσουν για εσένα. Η γνώμη του πελάτη πάντα μετράει στα αυτιά ενός άλλου πελάτη.
Να είσαι ακριβής και ξεκάθαρος με την τοποθεσία σου
Τοποθέτησε σωστά στο site σου τα στοιχεία της επιχείρησης σου. Διεύθυνση, τηλέφωνο, ώρες λειτουργίας, ακόμα και ο χάρτης της τοποθεσίας είναι απαραίτητα. Μην το παρακάνεις, αλλά φρόντισε να μην χρειάζεται ο επισκέπτης να ψάξει πολύ για να βρει αυτές τις πληροφορίες.
Προώθησε το site σου μέσα από τα social media και την Google, στοχεύοντας στο Local awareness, ενισχύοντας έτσι την πρόσβαση στις εγκαταστάσεις σου. Αναφορές στα άρθρα σου για την πόλη σου, την γειτονιά ή την ευρύτερη περιοχή σου, θα βοηθήσουν σημαντικά στην προτίμηση της Google σε αναζητήσεις τοπικού ενδιαφέροντος.
Σιγουρέψου ότι το site σου προσαρμόζεται σωστά στις κινητές συσκευές
Περισσότερο από το 80% των ανθρώπων πια, αναζητούν υπηρεσίες και προϊόντα από την κινητή τους συσκευή. Θυμήσου εδώ, ότι ο αλγόριθμός της Google εκτιμά και προτιμά site που παρέχουν την καλύτερη ποιότητα και εμπειρία στον χρήστη. Αν λοιπόν εσύ, δεν έχεις φροντίσει για αυτό, τότε η κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης θα είναι χαμηλή και θα βρεθείς πολύ μακριά από την πρώτη σελίδα.
Τα περισσότερα site προσαρμόζονται αυτόματα σε συσκευές άλλες από αυτές του σταθερού υπολογιστή. Αυτό όμως δεν αρκεί. Θα πρέπει να συμβουλευτείς τον developer σου και να δημιουργήσεις μια εξίσου μοναδική εμπειρία, για κινητό και tablet. Διαφορετικά ρισκάρεις όχι μόνο να μην έχεις την προτίμηση της Google ή της Bing αλλά ακόμα και να χάσεις πιθανούς πελάτες.
Ακολουθώντας τα παραπάνω 7 απλά και μικρά βήματα, θα καταφέρετε με σιγουριά να αλλάξετε τον τρόπο που εμφανίζεται η επιχείρηση σας στο διαδίκτυο. Η ενασχόληση με το SEO άλλωστε, δεν χρειάζεται απαραίτητα πτυχία και γνώσεις προγραμματισμού. Χρειάζεται υπομονή και επιμονή και το κυριότερο: Αν θέλετε να είστε εσείς που θα έχει τον λόγο, θα πρέπει να μένετε πάντα ενημερωμένοι για τις εξελίξεις στον κόσμο του διαδικτύου.