Σημαντικές σελίδες για online κατάστημα μόδας

Για να φτιάξει κανείς ηλεκτρονικό κατάστημα σίγουρα ξεκινάει από το να προμηθευτεί ωραία και πρωτότυπα προϊόντα.

Το να φτιάξεις όμως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που να αντανακλά την εταιρική ταυτότητα και τα προϊόντα σου είναι κάτι ξεχωριστό. Όσο εντυπωσιακά και να είναι τα προϊόντα, μία μετριοπαθής παρουσίαση και ελλειπής κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος θα οδηγήσει τους επισκέπτες εκτός σελίδας αντί να τους προσελκύσει.

Τα επιμέρους στοιχεία που θα περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό κατάστημα έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην επιτυχία από ότι νομίζεις. Ένα από αυτά τα στοιχεία είναι και οι σελίδες που πρέπει να δημιουργηθούν, που περιέχουν πληροφορίες για τους επισκέπτες, για παράδειγμα λεπτομέρειες για τους χρόνους αποστολής & παράδοσης προϊόντων, το ιστορικό της εταιρείας, τρόποι επικοινωνίας κλπ. Είναι σημαντικό να μην λείπει καμία από αυτές τις σελίδες από το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Θα δούμε ποιές είναι αυτές οι σελίδες που πιστεύουμε ότι πρέπει να έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με ρούχα – αξεσουάρ κλπ.

Σελίδα “Σχετικά με εμάς”

Είναι πλέον δύσκολο για καταστήματα με ρούχα να ξεχωρίσουν από τα υπόλοιπα καταστήμα και να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Οι καταναλωτές δεν είναι πλέον ικανοποιημένοι με εταιρείες που προσφέρoυν απλά χαμηλές τιμές, καλά υλικά ή μοναδικά σχέδια. Θέλουν να αγοράσουν και να φορέσουν προϊόντα που να σημαίνουν κάτι – να έχουν μια ιστορία να πουν ή έναν σκοπό. Το πόσο μεγάλο θα είναι ο περιεχόμενο της σελίδας ή το τι θα περιλάβεις σε αυτή τη σελίδα, εξαρτάται από εσένα, απλά φρόντισε να περιέχει τα εξής:

  • Μία ιστορία του brand – διηγήσου όλη την ιστορία
  • Κίνητρο ίδρυσης της εταιρείας – τι σε ώθησε να ανοίξεις την εταιρεία, τι προσπαθείς να καλύψεις από τα κενά της αγοράς
  • Η απόστολή σου – μοιράσου το όραμά σου με τους επισκέπτες σου
  • Τι σε κάνει μοναδικό – Τι ξεχωριστό έχεις; Κάνε τους επισκέπτες να θέλουν να το ανακαλύψουν και να αρχίσουν τις αγορές

Διαμόρφωσε μια ωραία ιστορία ώστε οι πιθανοί πελάτες σου να ξέρουν τα πάντα για σένα και να τα διηγηθούν και σε άλλους.    

Μεγέθη & Εφαρμογή

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα που έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι του φυσικού είναι ότι οι πελάτες δεν μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα. Πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο οπτικό διάγραμμα που να δείχνει πώς κάποιο προϊόν πχ. είναι πάνω στο μοντέλο συν τις λεπτομέρειες για τη μήκη πλάτη κλπ. Γράφοντας τις διαστάσεις του μοντέλου και φωτογραφίζοντας το με όλα τα μεγέθη είναι μια καλή απεικόνιση ώστε ο χρήστης να πάρει την οπτική πληροφορία.

Example of size guide
Ένα παράδειγμα πίνακα μεγεθών

Η δημιουργία μιας σελίδας για τα μεγέθη και την εφαρμογή των προϊόντων είναι από τα καλύτερα πράγματα που μπορεί να κάνει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με είδη μόδας. Θα επιτρέψει στους επισκέπτες να περιορίσουν τις προσδοκίες τους και να καταλάβουν πιο μέγεθος είναι καλύτερο για αυτούς. Επίσης μειώνει και το ποσοστό επιστροφών, πράγμα σημαντικό για τη λειτουργία του καταστηματος.

Example of size calulator
Ένα παράδειγμα ενός αυτόματου υπολογιστή μεγεθών που χρησιμοποεί η σελίδα revolve.com

Για παράδειγμα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με παπούτσια, μπορεί να έχει έναν αναλυτικό οδηγό για το πώς οι επισκέπτες του μπορούν να μετρήσουν τα πόδια τους, να εκτυπώσουν μια μακέτα και να αντιστοιχίσουν ακριβώς το πόδι τους με τα νούμερα του καταστήματος.    

Λεπτομέρειες Επιστροφών & Αλλαγών

Πάντα θα υπάρχει η περίπτωση κάποιος πελάτης που αγόρασε κάποιο προϊόν να θέλει να το επιστρέψει, άσχετα με όσες πληροφορίες και να πρεσέφερε το ηλεκτρονικό κατάστημα. Ίσως η εφαρμογή να μην είναι αυτή που περίμενε, το χρώμα δεν του ταιριάζε ή απλώς άλλαξε γνώμη.

Η εμφανής και εύκολα προσβάσιμη σελίδα που θα περιέχει την πολιτική επιστροφών και αλλαγών των προϊόντων είναι από τα πιο κρίσιμα στοιχεία ένος καταστήματος με είδη μόδας, γιατί όπως προαναφέραμε οι πελάτες δεν μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν. Πρέπει να ξέρουν ανά πάσα στιγμή τι πρέπει να κάνουν αν θέλουν να επιστρέψουν ή να αλλάξουν ένα προϊόν.

Πόσο αναλυτική πρέπει να είναι αυτή η σελίδα εξαρτάται από εσένα. Το σημαντικότερο είναι να ξέρει ο πιθανός πελάτης την πολιτική του καταστήματός σου πριν αγοράσει ώστε να γνωρίζει ακριβώς πώς θα επικοινωνήσει και πώς θα λύσει το πρόβλημά του, όσο μεγάλο ή μικρό και αν είναι.    

Λεπτομέρειες Αποστολών & Παραδόσεων

Όταν ο πελάτης κάνει την παραγγελία, το επόμενο που θέλει να ξέρει είναι πότε ακριβώς θα του παραδοθεί το προϊόν. Υπάρχουν βέβαια και πελάτες οι οποίοι δεν θα κάνουν παραγγελία παρά μόνο αν είναι σίγουροι ότι η παράδοση θα γίνει σε συγκεκριμένο χρόνο.

Φαντάσου πελάτες οι οποίοι ψάχνουν ρούχα ή αξεσουάρ για ένα γεγονός πχ. γάμος. Αν δεν μπορέσουν να βρουν πόσο σύντομα μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν, απλά θα επισκεφθούν άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα. Οπότε είναι αναγκαίο η σελίδα αυτή να περιέχει πληροφορίες:

  • χρόνος παράδοσης παραγγελίας (πόσο χρόνο κάνει το κατάστημα να αποστείλει τα προϊόντα)
  • ποιοί είναι οι διαθέσιμοι τρόποι αποστολής
  • το κόστος αυτών των τρόπων αποστολής

Οπότε μπορεί να υπάρχει μια σελίδα για τις αποστολές που θα αναφέρει ξεκάθαρα πότε θα ξεκινήσει η αποστολή μιας παραγγελίας, τον χρόνο που θα απαιτηθεί για την παράδοση ανάλογα τον τόπο παράδοσης και όποια άλλη πληροφορία πρέπει να ξέρει ο πελάτης για την παράδοση (πχ. αν δεν βρεθεί ο παραλήπτης, τα συνοδευτικά έγγραφα κλπ.).    

BLOG

Φυσικά πρέπει να υπάρχει και μια ενότητα Blog με τακτική δημοσίευση άρθρων.

Με το blog δημιουργείται μια “συνάφεια” προς την επιχείρησή σου δίνοντας χρήσιμες συμβουλές και εκπαιδεύοντας τους λάτρεις της μόδας. Κερδίζοντας έτσι την εμπιστοσύνη των αναγνωστών σας, είναι πιο πιθανό να αγοράσουν τα προϊόντα που προτείνετε καθώς και να ακολουθήσουν τις συμβουλές σας.

Το blog και η σύνταξη άρθρων είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, οπότε μην πιεστείς να ξεκινήσεις αμέσως. Αν είσαι νέος σε αυτό το κομμάτι, καλύτερα να κάνεις πρώτα μια έρευνα πάνω στο μάρκετινγκ περιεχομένου για να βελτιώσεις τις συγγραφικές σου δυνατότητες.    

Αυτές είναι οι απαραίτητες σελίδες ενός online καταστήματος μόδας

Η επιτυχία ενός online καταστήματος μόδας είναι άμεσα εξαρτημένη από τα προϊόντα του. Αλλά το ίδιο το κατάστημα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από ότι περιμένεις, το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να δημιουργηθεί μια online παρουσία η οποία θα λέει την ιστορία, θα απαντάει σε ερωτήματα και θα κάνει τους πιθανούς πελάτες να νιώθουν υπέροχα που ψωνίζουν από εσένα.